dissabte, 12 d’abril del 2008

AVALUACIÓ NTICEDU Pac 2.1

Em sento satisfeta després de la realització de la Pac, la meva valoració és molt positiva, la Pac m’ha permès realitzar una reflexió de la interiorització dels conceptes treballats en l’assignatura, com he canviat els models mentals inicials per uns altres força diferents, ampliant nous conceptes que no els tenia presents.
Així, doncs, abans de començar l’assignatura m’era difícil associar les TIC i l’aprenentatge significatiu, les considera com una eina per a poder ajudar en la construcció d’aprenentatges, com un conjunt de tècniques que estaven a l’abast dels mestres per ajudar-los en el procés d’ensenyança-aprenentatge però sempre interactuant amb altres, no usada de manera independent, no era conscient que les TIC per elles mateixes fomenten l’aprenentatge significatiu. No havia reflexionat en la importància de la tecnologia, abans pensava que sense tecnologia es podia educar, actualment penso que sense ella, actualment, no es fa educació, cal tenir present que si canvien els mitjans ha de canviar la manera d’aprendre. Aprendre a usar la tecnologia en certa manera, és fàcil però saber utilitzar la tecnologia com a un recurs per a aprendre i per a potenciar la reflexió i la construcció de coneixement és molt més difícil. Les TIC poden ajudar a desenvolupar un model diferent d’ensenyar i aprendre que doni resposta a una societat que ha canviat

Jo pensava que les TIC eren bàsicament uns instruments transmissors de informació, no m’havia plantejat el fet que fossin un instrument, per elles mateixes, de pensament, que poguessin ajudar a l’alumne a aprendre a aprendre, a construir aprenentatges significatius.