dissabte, 29 de març del 2008

AUTOAVALUACIÓ Pac 1.3

Em sento satisfeta després de la realització de la Pac, la meva valoració és molt positiva. He aprés nombrosos conceptes nous, la Pac m’ha permès analitzar de manera molt exhaustiva quantitat de conceptes entre si, per poder interioritzar-los i fer-ne un aprenentatge significatiu.

La influència mútua entre C-T-S, ha condicionat l’educació. La tecnologia que ha influït i influeix en els mitjana audiovisuals i els mitjans de comunicació de masses, en la psicologia conductista, en l’enfocament sistèmic i en la psicologia cognitiva que s’havien anat aplicant a l’educació origina la tecnologia educativa, que és la disciplina que s’ocupa del disseny, anàlisi, aplicació i avaluació de situacions mediades per l’aprenentatge i ho fa a través de la incorporació de les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge, però no únicament sota una concepció instrumental. Sinó com una eina important que pot ajudar a l’alumne a construir unes estructures coherents de coneixement que permetran acomodar futurs aprenentatges.

Actualment l’educació no és accedir a més informació, és donar a l’estudiant les habilitats i estratègies necessàries per administrar i avaluar la informació, cal que aprenguin a aprendre, així cal orientar-los cap a desenvolupar pensament crític i habilitats per a l’aprenentatge autodirigit.

Tenint present tot l’exposa’t fins ara és necessari que els currículums escolars vagin incorporant totes les necessitats que la societats de la informació reclama.

Per altra banda el mestre o professor ha de deixar d’ésser un transmissor de la informació, ha de convertir-se en dissenyador de situacions mediades d’aprenentatge i produir, adaptar mitjans a les necessitats i característiques dels estudiants.

Ha estat una pac difícil, amb molta feina a realitzar al mateix temps, fet que m’ha estressat molt, un mapa conceptual, un altre mapa conceptual, un debat, un altre mapa conceptual pel debat, molta lectura, en definitiva molt estressant. Però com ja he dit ha estat una tasca gratificant per la quantitat d’aprenentatges interioritzats. He reflexionat sobre aspectes que molt rarament recapacito